بهترین استراتژی های جذب مشتری

 

فروش با کیفیت و ارزان تنها راه جذب مشتری نیست. آگهیزن شما را با بهترین استراتژی های جذب مشتری در این مقاله آشنا می کند تا چندین قدم از رقبای خود جلوتر بروید.

 

بهترین استراتژهای جذب مشتری و دانستن و اهمیت دادن به آن ها از جمله ابزاری ست که شما به عنوان صاحبین کسب و کار و ارائه دهنده ی خدمات حتما باید با آن ها آشنایی داشته باشید. امروزه که همه سعی می کنند هر کاری را با تخصص و خلاقیت و نو آوری به بازار عرضه کنند اگر شما از راه های تخصصی جذب مشتری غافل شوید مطمئن باشید که در این رقابت با شکست سختی مواجه می شوید. حتی اگر شما به عنوان یک فروشنده ی قدیمی مشغول به کار هستید و یا فکر می کنید از استراتژی های جذب مشتری آگاهی دارید ، لازم است بدانید که این روش ها با توجه به وضعیت جامعه و احساس نیاز مردم به طور مرتب در حال تغییر هستند ، پس شما باید هوشیار باشید و دانش خود را مرتبا به روز رسانی کنید. آینده نگری یکی از رازهای موفقیت شما در کسب و کارتان می باشد. ممکن است در حال حاضر از میزان سود درآمد خود رضایت کافی داشته باشید اما باید توجه کنید که هیچ وقت شرایط ثابت باقی نمی ماند و با کوچکترین غفلتی ممکن است وضعیت فروش شما تغییر کند. همان طور که شما به ضرورت ثبت آگهی رایگان برای دیده تر شدن بیشتر خدماتتان مشغول هستید ، باید بهترین استراتژی های جذب مشتری را نیز بدانید.

 

بیشتر بخوانید : چگونه کلمه کلیدی مناسب برای آگهی انتخاب کنیم

 

خدمات تاثیر گذار به مشتری چیزی بیش از یک لبخند ساده و لحن و صدای خوشایند و مودبانه است. این خدمات شامل انجام هر کاری در حد منطقی است تا اطمینان حاصل شود که مشتری تجربه ای راحت و مثبت دارد، حتی اگر خریدی انجام ندهد یا تعهدی برای انجام معامله در آن لحظه به شما ندهد. فراموش نکنید که هر مشتری رضایت مند چندین مشتری جدید همراه با خود می آورد و خیلی وقت ها نیز کافی ست مشتری کوچک ترین تجربه ی بدی در اولین برخورد از شما بگیرد. احتمال بازگشت مجدد همچین مشتریانی بسیار کم است.

خدمات خوب به مشتری فرآیند خرید را تا حد امکان برای مصرف کننده آسان می کند. بسیاری از مردم نمی‌توانند به طور دقیق این که خدمات خوب برای مشتری چیست توضیحی بدهند، اما تقریباً همه می‌توانند خدمات بد مشتری را از لحظه‌ای که با آن مواجه می‌شوند تشخیص دهند.

 

خدمات موثر به مشتریان از بالا شروع می شود

 این که خیلی ها می گویند خدمات تاثیر گذار به مشتریان از بالا شروع می شود دقیقا چه معنی ای می دهد ؟ یکی از رایج ‌ترین شکایات در میان کارمندان خط مقدم ( آن هایی که ارتباط مستقیم با مشتری دارند ) این است که مدیریت هرگز به آنها اجازه نمی‌دهد با مشتریان به گونه‌ ای رفتار کنند که مدیریت با آنها رفتار می‌کند و این نکته ی بسیار رایجی است. یعنی این که رده های بالاتر ، خود با کارمندان مخصوصا آن هایی که به طور مستقیم با مشتری در ارتباط هستند برخورد ضعیف و گاها بدی دارند ولی از آن ها انتظار دارند که دقیقا عکس همین رفتار را با مشتریان داشته باشند. ثبت آگهی رایگان در گوگل میتواند باعث افزایش مشتریان شما شود، در نتیجه باید رفتار مناسب با مشتری را سر لوجه کار خود قرار دهید. کسانی که به این فکر می کنند که چگونه خدمات مشتری را در محل کار بهبود بخشند، ابتدا باید به کارمندان رده بالای خود و نحوه ارتباط و تعامل آنها با کارمندانی که پایین تر از آنها هستند نگاه کنند، به ویژه آنهایی که در موقعیت هایی هستند که شامل سطوح بالایی از خدمات مشتری است. اغلب ارتباط مستقیمی بین نحوه برخورد با این کارکنان توسط یک مقام بالاتر در شرکت و نحوه ارتباط آن ها با مشتریان وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید : آموزش ثبت آگهی رایگان

 

استراتژی خدمات مشتری چیست؟

مؤثرترین راه‌ حل‌ها برای بهبود خدمات مشتری، با نوع کسب و کار شما و وسعت و پیچیدگی موجود در سیستم کاری شما مشخص می شود. به عنوان مثال، نحوه بهبود خدمات مشتری در سوپرمارکت ها با استراتژی های طراحی شده برای افزایش فروش از طریق خدمات مشتری در یک شرکت تجاری به تجارت متفاوت است. اگهیزن ، این سایت ثبت آگهی رایگان ، در زیر چندین ایده برای الهام گرفتن شما از بهترین استراتژی های جذب مشتری را بیشتر توضیح می دهد:

 

 

بیشتر بخوانید : بازاریابی یا تبلیغات ؟ کدام برای جذب مشتری بهتر است ؟

 

بررسی بازخورد مشتری

یکی از با ارزش ترین داده هایی که شما به عنوان صاحبین کسب و کار می توانید در دست داشته باشید و به آن تکیه و اعتماد کنید ، بازخورد مشتریان شما می باشد. از ویژگی های حائز اهمیت بازخورد مشتری که با پتانسیل نهفته ای که دارد می تواند یکی از بهترین استراتژی های جذب مشتری باشد ، این است که تقریبا برای اکثر کسب و کارها امکان بهره گیری از آن وجود دارد. شما می توانید با سایت آگهی رایگان بستری برای مشتریان خود فراهم کنید تا آن ها بتوانند نظرات خود را در خصوص خدماتی که ارائه می دهید بازگو کنند. بهترین عملکرد در این راستا این است که مشتریان به صورت ناشناس و با فرآیندی بسیار ساده و در کمترین زمان قادر به این کار باشند. سپس با توجه به آماری که به دست می آورید می توانید به ایجاد روش های ارتباط با مشتری بیشتر کار کنید. 

 

 

تجربه مشتری را شخصی کنید

همون همیشگی! همه می دانیم که این جمله جادویی چه تاثیر عمیقی بر روی مشتری می گذارد. سعی کنید مشتریان وفادار خود را بشناسید و با ایجاد ارتباطی مستقیم و به خاطر سپردن نام آن ها این احساس را در آن ها ایجاد کنید که مکان کسب و کار شما خانه ای امن برای آن ها می باشد. این که شما به سلیقه ی شخصی مشتری خود اهمیت بدهید و این موضوع رو به وضوح به او نشان بدهید باعث می شود که احساس خوبی در او ایجاد کنید. آمار نشان می دهد که مشتریان لباس بیشتر تمایل دارند به فروشگاه هایی بروند که فروشنده به سرعت سلیقه ی آن ها را تشخیص می دهد و پیشنهاداتی را متناسب با آن چه که مشتری به آن نیازمند است ، ارائه می دهند.

 

 

بیشتر بخوانید : 5 تا از بهترین روش های تبلیغات کسب و کار

 

در شبکه های اجتماعی پاسخگو باشید

این روزها که اکثر مشتریان با همه بازه سنی ای در شبکه های اجتماعی محتلف فعال هستند و به دنبال رفع نیاز های مختلف خود از طریق این شبکه ها می باشند ، به نظر می رسد که یکی از بهترین استراتژی ها برای جذب مشتری همین فضا باشد. اگهیزن به شما توصیه می کند که علاوه ثبت آگهی رایگان برای خود حتما صفحات رسمی کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی پر بازدید تاسیس کنید و حتما میزان فعالیت خود را بالا ببرید. شاید برای خیلی از شما پیش آمده باشد که محصولی در اینستاگرام توجه شما را جلب کرده باشد اما به علت پاسخگو نبودن ادمین در زمان مناسب از خرید خود منصرف شده باشید. اهمیت به مشتری در این شبکه ها اجتماعی و ایجاد ارتباطی راحت از نکات بسیار واجب می باشد.

 

بیشتربخوانید : چگونه به صورت رایگان در گوگل تبلیغ کنیم ؟

 

ارائه آموزش های مناسب به کارکنان خط مقدم

شما اگر به کارمندهای خود آموزش مناسب را ارائه ندهید نمی توانید از آن ها انتظار داشته باشید که در جهت جذب مشتری تاثیر لازم را بگذارند. هر کسب و  کار متناسب با نیاز خود باید به کارکنان خود به خصوص آن هایی که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند آموزش های لازم و نحوه برخورد با مشتری را ارائه بدهند و این نکته را فراموش نکنید که آموزش ها باید به صورت مداوم ، رایگان و سنجش های دوره ای صورت بگیرد. هر چه قدر شما در این زمینه وقت و انرژی بیشتری بگذارید مطمئن باشید که در نهایت به نتیجه ی بهتری از تجربه ی مشتریان دست خواهید یافت. با ثبت آگهی رایگان در گوگل ممکن است کارکنان شما به دلیل افزایش مشتری فشار بیشتری را متحمل شوند.

 

تحقیق در مورد رقبا

هیچ وقت فراموش نکنید که تحقیق در مورد رقبا از بهترین روش های جذب مشتری ست. برای مثال شاید هیچ وقت به فکر شما نرسیده باشد که با ثبت آگهی رایگان در گوگل کسب و کار خود را تبلیغ کنید. وقتی که در مورد رقبای برتر خود تحقیق می کنید متوجه می شوید که آن ها با استفاده از سایت ثبت آگهی رایگان از این ایده استفاده کرده اند. پس شما به راحتی توانسته اید با تحقیق در مورد آن ها به ایده ها و شیوه های دیگری برای جذب مشتری برسید.

 

افراد مناسب را استخدام کنید

یکی از نکات واضحی که هرکس احتمالا می داند استخدام افراد مناسب است. در واقع شما باید هنگام استخدام افراد مطمئن شوید که فرآیند استخدام را با مهارت‌های خدمات مشتری آغاز می کنید که از جمله ویژگی‌های مطلوب هنگام بررسی متقاضیان می باشد.

برخی از کاندیداها ممکن است روی کاغذ مناسب به نظر برسند، اما اگر با فرهنگ و ارزش های شرکت شما یکسان نباشند، مناسب نیستند. کارمندان تنها زمانی شغل خود را دوست خواهند داشت که معنای عمیق تری برای آنها داشته باشد و مشتریان ممکن است تنها زمانی راضی باشند که نمایندگان کارشان را دوست داشته باشند.

اگهیزن توصیه می‌کند در طول فرآیند مصاحبه، نحوه تناسب داوطلبان با فرهنگ خود را آزمایش کنید. معیاری ایجاد کنید که تیم رویایی شما باید از چه کسانی تشکیل شود.

در اینجا چند ویژگی وجود دارد که بهتر است هنگام ایجاد تیم خود به دنبال آنها باشید:

1) انگیزه درونی: آیا کاندید علاقه واقعی به موقعیتی فراتر از حقوق دارد؟

2) نگرش مثبت: برای حفظ مشتریان شاد، نمایندگان باید افرادی شاد باشند. آنها باید ذهنیتی داشته باشند که به آنها بگوید همه چیز قابل حل است.

3) خودآگاهی: آیا داوطلب کار برای شما دارای حس انتقاد سازنده از خود است؟

4) همدلی و هوش اجتماعی: شاید حیاتی ترین نیاز برای یک نماینده خدمات مشتری همین باشد. هیچ کس نمی تواند به طور مؤثر به دیگران کمک کند بدون اینکه احساس آنها را درک کند.

5) سازگاری: برای داوطلبان مهم است که به کسب مهارت های جدید علاقه نشان دهند. آنها همچنین باید بتوانند مستقل کار کنند و سریع یاد بگیرند.

 

توانمندسازی کارکنان

ارائه استقلال کافی به کارکنان برای کاهش نارضایتی مشتری یک استراتژی عالی است زیرا این قدرت را دارد که مشکلات را قبل از اینکه تنش زیادی پیدا کنند متوقف کند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک هتل هستید، به کارمندان میز پذیرش این امکان را بدهید که به‌عنوان راهی برای آرام کردن آن‌هایی که شکایت یا مشکل دارند، تغییراتی را به مشتریان ارائه دهند. دست کارمندان خود را باز بگذارید و با آموزش های که به آن ها داده اید همیشه آن ها را برای شرایط بحرانی آماده کنید. کارمندان شما باید قادر باشند که در لحظه خلاقیت کافی را داشته باشند و با مهارت و در زمان مناسب مشتری ناراضی را به آرامش دعوت کنند و با پیشنهادات جذاب آن ها را راضی کنند. پس فراموش نکنید که تا حد امکان کارمندان خود را در این زمینه آزاد بگذارید. در آگهیزن ما همیشه به رشد کارمندان خود اهمیت می دهیم.

 

شعاری برای خدمات مشتری داشته باشید:

همیشه برای کسب و کار خود متناسب با نوع خدماتی که ارائه می دهید یک شعار کوتاه و به یادماندنی داشته باشید. شعاری که محتوای آن مربوط به خدمات مشتری می باشد. این شعار باید شفاف و خاص باشد و به نوعی طراحی شود که همیشه در ذهن مشتریان باقی بماند. اگر برای ثبت آگهی رایگان اقدام می کنید یا اگر سایت شخصی دارید این شعار را در معرض دید قرار دهید تا مشتریان بتوانند آن را به راحتی ببیند.

 

ارزش مشتری را یادآوری کنید:

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین استراتژی های جذب مشتری ، یادآوری ارزش مشتریان به آن ها می باشد.مثلا ثبت آگهی !  با فراهم کردن شرایطی برای جایزه دادن یا تخفیف در ازای خرید مجدد شما می توانید مشتریان وفادار ایجاد کنید. مشتری هر کجا که احساس کند خرید او را با ارزش دانسته اید و برای بازگشت مجدد او شرایط ویژه ای قائل شده اید قطعا حس بهتری نسبت به انتخاب شما از بین رقبای دیگر دارد.

 

راه های ارتباطی آسان

شما حتما باید به مشتری خود نشان دهید که همیشه در دسترس هستید و ارتباط گرفتن با شما برای آن ها ساده است. مرموز و غیر قابل دسترس نباشید. ‍پس راه های ارتباطی ساده و محبوب را ایجاد کنید تا مشتریان به راحتی بتوانند به هر طریقی که مایلند با شما ارتباط برقرار کنند. اگهیزن چندین راه تاثیر گذار را به شما معرفی می کند:

ایمیل: اگرچه ممکن است امروزه محبوب ترین کانال ارتباطی نباشد، اما همچنان یک پلتفرم مفید برای برقراری ارتباط است

چت آنلاین: با چت کردن مستقیم با مشتریان خود از وب سایت خود، خدمات سریع ارائه دهید. دائماً در دید مشتریان است و دسترسی به آن را سریع و ساده می کند.

رسانه های اجتماعی: حدود 40 درصد از مردم می خواهند با برندها در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، 29 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی از آنها برای تحقیق یا خرید محصولات استفاده می کنند. این همان چیزی است که آن را به یک دارایی ارزشمند برای پشتیبانی مشتری و استراتژی آگاهی از برند شما تبدیل می کند.

خدمات تلفنی: تماس هنوز هم یکی از موارد درخواستی خدمات مشتری است. بسیاری از مردم ترجیح می دهند قبل از چت کردن، ایمیل زدن یا جستجو در پایگاه های داده با یک فرد صحبت کنند.

 

این مبحث یکی از مباحث بسیار مهم می باشد که هر چه قدر درباره آن صحبت کنیم باز هم موضوعات جذاب و مهم دیگری باقی می ماند. اگهیزن ، این سایت آگهی رایگان تلاش کرد تا با گلچینی از نکات مهم شما را در زمانی کوتاه با اطلاعات ارزشمندی در خصوص بهترین استراتژی های جذب مشتری آشنا کند.

 

مطالعه بیشتر ...

1402-08-14